30 روستای هدف برای گردشگری در استان مركزی معرفی شد

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: 30 روستای این استان به عنوان هدف برای گردشگری به سازمان میراث فرهنگی كشور معرفی شده است.

رضوانی در گفتگو با خبرنگا ر باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در صورت تصویب معاونت گردشگری كشور، به زودی تعداد روستاهای هدف گردشگری استان مركزی به 40 روستا افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مقصد ورود گردشگر، امكان تاسیس تعاونی گردشگری، نزدیكی به قطب های جمعیتی، امكان پذیرش گردشگر در طول سال، برخورداری از خدمات عمومی و زیر ساختی، وجود جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی، بهره مندی از دهیاری و شواری اسلامی از معیارهای انتخاب این تعداد روستا است.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: وجود طرح هادی، جمعیت بالای 50 هزار خانوار، كیفیت شبكه دسترسی از دیگر معیارهای انتخاب آنها است.

رضوانی تصریح كرد: روستاهای (پاگل، سرسختی و هفته عمارت) شهرستان شازند، (خوره و آتشكده) محلات، (نقوسان، طراران و جلایر) تفرش، (نظم آباد، گوار، حسین آباد بغدادی، مرادآباد و طرمزد) اراك، (چمران، اشموئیل پیغمبر، باغ شیخ و نورعلی بیگ) ساوه از جمله این روستاها است.

وی روستاهای (ویدر و ورده) شهرستان زرندیه، (واشقان، ولاشجرد، مشهد زلف آباد و دولت آباد) فراهان، (سیاوشان و گركان) آشتیان، (چهرقان و سمقاور) كمیجان، (گوره زار) خنداب، (راونج و دودهك) دلیجان و (نیشهر) خمین را از دیگر روستاهای پیشنهادی این استان عنوان كرد.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی ادامه داد: روستای هدف گردشگری به محدوده ای جغرافیایی اطلاق می شود كه در آن مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی به عنوان انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران وجود داشته باشد.

رضوانی، معرفی و شناسایی روستاهای هدف گردشگری را در ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جذب گردشگر، معرفی و شناسایی نقاط بكر سطح استان موثر دانست.

روستاهای آهو آشتیان، سرآبادان تفرش، ورچه و شهابیه خمین، انجدان و هزاوه اراك، آوه ساوه، واران دلیجان، چناقچی علیا زرندیه و وفس واقع در شهرستان كمیجان از روستاهای هدف گردشگری مصوب استان مركزی است./س



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:11 | نویسنده : میثم اله وردی |